Diéta élelmi rost fogyasztással

posted in: Egyéb | 0

Manapság egyre gyakoribbak azok a megbetegedések, amelyek kialakulása a helytelen táplálkozásból adódik, ezért az egészség megőrzése érdekében alapvető feltétel kell, hogy legyen a minőségi táplálékok fogyasztása általuk pedig a kiválóan működő emésztőrendszer fenntartása.

A táplálékokban lévő növényi rostok kedvezően hatnak az emésztésre és segítenek megszabadulni a méreganyagoktól, csökkentik az elhízás lehetőségét és számos betegségtől is óvnak.

granola_v1_450-300

Élelmi rostok gyümölcsökben, zöldségekben, gabonákban, csonthéjasokban találhatók. Két fajtájukat a vízben oldódóakat és a vízben oldhatatlanokat különböztetjük meg.

A vízben oldódó rostok az emésztés során felszívják a vizet, megduzzadnak, sűrű zselés anyaggá alakulnak, ebben a formában egyes tápanyagokat megkötnek, ami által azok csak fokozatosan, lassabban szívódnak fel.
A szénhidrát lassú emésztése során kiegyensúlyozottabbá válik a vér glükóz szintje, ritkábban fordulnak elő vércukor ingadozások, aminek következtében az inzulinszükséglet csökken, ami a cukorbetegeket esetében különösen hasznos.

A vízben nem oldható rosttípusok lényegében csak áthaladnak az emésztőrendszeren miközben alapos béltisztító feladatot végeznek.
Jótékony hatásuk abban nyilvánul meg, hogy helyet foglalnak a gyomorban és a bélcsatornában, ezáltal telítettségérzetet okoznak, csökkentik az étvágyat, kalóriát pedig nem tartalmaznak, ezért fogyókúrázók számára kifejezetten ajánlott.

Az élelmi rostok másik fontos tulajdonsága a prebiotikus jellegéből adódik. A rostokban gazdag ételek hatása a vastagbélben élő jótékony hatású probiotikus bélbaktériumok populációja lényegesen megemelkedik a számukra megfelelő tápláléknak köszönhetően.

Kiemelkedően magas rosttartalommal rendelkezik a kókusz, a belőle készült kókuszliszt és crunch ideális azok számára, akik követik az alacsony szénhidráttartalmú étkezési tervet, magas rosttartalmának köszönhetően pedig alkalmazható a testsúlycsökkentő programok részeként, mert segít biztosítani a jóllakottság érzését.
A legtöbb ember sajnos nem fogyaszt elegendő rostot, pedig a napi rostmennyiség nagyon egyszerű módon biztosítható.
A kókuszliszt és crunch kiváló és egyszerű alternatíva arra, hogy kiegészítsd napi rostfogyasztásod.
Próbáld ki, keverj egy kicsit a turmixodba, sodódba, mártásba vagy egyszerűen csak szórd meg vele ételeidet.

Nézd meg ezt a receptet, ami alapján készíts jótékony rostokban gazdag reggelit magadnak és szolgáld vele egészséged!

 

Ez a cikk fontos lehet barátaidnak is, oszd meg velük.

FACEBOOK
GOOGLE
http://biokokusz.hu/dieta-elelmi-rost-fogyasztassal/
TWITTER
PINTEREST
PINTEREST